Monday, June 4, 2012

Το σοκολατένιο κέικ ....αλλιώς!

Beetroot chocolate cake (4 von 7)

Μια από τις σημαντικές προτεραιότητες μου αυτό το διάστημα, πέρα του να παραμείνει η Χριστίνα η καλύτερη μαθήτρια, η Εμμέλεια να πάψει να μας κατουράει τα σεντόνια τα βράδια,  να προλαβαίνω να σιδερώνω τα ρούχα με το που θα στεγνώσουν, να χάσω τα 4 κιλά που έβαλα από τότε που εκοψα το κάπνισμα, να πηγαίνω κάθε μέρα στις 10 για ύπνο  και να λύσω το οικονομικό προβλημα της Ελλάδας, είναι να καταφέρω να τρώμε πιο υγειινά. Αν και μαγειρευω ήδη υγειινά, ή τουλάχιστον προσπαθώ, πολλές φορές και ειδικά τις ημέρες που γυρνάμε αργά στο σπίτι τρώμε ότι να ναι γιατί σιγά μην κάτσω να κάνω φασολάδα στις 8 το βράδυ. Εκτός αυτού έχω την εντύπωση ότι δεν τρώμε αρκετά λαχανικά. Είμαι λοιπόν σε μια διαρκή αναζήτηση για συνταγές, κατα προτίμηση πρωτοποριακές ώστε να υπάρχει λίγη αλαγή και ανανέωση στη διατροφή μας που να χουν σαν κύριο υλικό τα λαχανικά και να γίνονται κατα προτίμηση χωρίς κρέας. Καποιες από αυτές τις αναζητήσεις μου με οδηγήσαν πίσω από τα παρασκήνια του αγαπημένου μας Ινδού για να μάθω να φτιάχνω τις πιο υπέροχες, αν και ελαφρια καυτερές, μπάμιες στο κόσμο, στην κουζίνα της καινούργιας μου αφγανής γειτόνισας για να μάθω το ωραιότερο Vegie ψητό κολοκύθι αλλά και στο μπλογκ μιας πολυτάλαντης νεαρής για τα καλύτερα μακαρόνια με λεμόνι. Περισσότερα γι αυτά σύντομα.

Beetroot chocolate cake (7 von 7)

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη αυτά που μου δείξαν τις τελευταίες ημέρες τολμάω να ξεκινησω με κάτι το εντελώς καινούργιο, τόσο για το δικό μου ουρανίσκο όσο και για τα δικά σας γούστα υποθέτω . Και αφού σας έκανα ολόκληρη διατριβή περι υγειηνής διατροφής κτλπ να ξεκαθαρίσω ότι η παρακάτω συνταγή μπορεί να μην είναι η καταληλότερη επιλογή για το πρωινό μας ή για το μεσημερινό μας και πόσο μάλλον για το βραδυνό μας και  αλλά τα υλικά τα οποία το απαρτίζουν το κατατάσουν στα πιο υγειηνά και ασυνήθιστα γλυκά που έχω φάει τώρα τελευταία αλλά και στα πιο νόστιμα συνάμα. Η προσθήκη του γιαουρτιού μειώνει την περιεκτικότητα των λιπαρών ενώ ο πολτός πατζαριού, ναι σωστα διαβάσατε, το κάνει απίστετα αφράτο, ζουμερό και νόστιμο χωρίς να αφήνει κατάλοιπα στην γευση και στο άρωμα. Φανταστικό έτσι; Φυσικά σε όποιον έδωσα να δοκιμάσει αποκάλυψα το μαγικό συστατικό κατόπιν γιατί ήθελα η άποψη του να είναι αμερόληπτη. Αποτέλεσμα; Οι περισσότεροι νομίζαν ότι τους κάνω πλάκα.

 Beetroot chocolate cake (2 von 7)

Αυτό που ίσως να αλάξω την επόμενη φορά είναι η ποσότητα της ζάχαρης στο γλάσσο ώστε να γίνει πιο γλυκό. Αν και το κεικ έχει 250 γρ. ζάχαρης, αρκετή κατα τη γνώμη μου, η προσθηκη κακάου σπάει την γλύκα με αποτελεσμα το γλυκό να έχει το όνομα και ...λίγη από την χάρη. Αυτό όμως επειδή εμενα μου αρέσουν τα τίγκα γλυκά.

Έτοιμοι;

Σοκολατένιο κεικ με γιαούρτι και πατζάρια

από το Περιοδικό Food&Travel Νοέμβριος 2011

Για μια φόρμα 23 εκκ.

150 γρ. μαλακό βούτυρο

250 ζάχαρη

2 αυγά

200 γρ γιαούρτι

250 γρ. αλευρι

75 γρ. κακάο πολύ καλής ποιότητας

2 κουταλάκια σόδα μαγειρική

2 κουταλάκια μπεικιν

μια πρέζα αλάτι

200 μλ δυνατό καφέ χλιαρό

150 γρ. πατζάρια βρασμένα και πολτοποιημένα ή τριμμένα στο λεπτό τρίφτη

 

Για το γλάσσο

100 μλ κρέμα γαλακτος

4 κουταλιές νερό

4 κουταλιές ζάχαρη

2 κουταλιές κακάο

100 γρ. κουβερτούρα (εγώ χρησιμοποιήσα με 70 %) τεμαχισμένη

 

Ανάψτε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Χτυπήστε στην δυνατή ταχύτητα του μίξερ το βούτυρο με την ζαχαρη μέχρι να αφρατέψουν. Συνεχίζοντας το χτύπημα προσθέστε τα αυγά ένα-ένα. Χαμηλώστε την ταχύτητα και προσθέστε το γιαούρτι και το αλάτι. Κοσκινηστε το αλευρι με το κακάο, την σόδα και το μπεικιν και προσθεστε τα προσεκτικά στο προηγούμενο μείγμα εναλάξ με το καφέ. Προσθέστε πολύ προσεκτικά τα πατζάρια και ανακατέψτε ελαφρά. Αδειάστε το μείγμα σε μια βουτυρωμένη φόρμα και ψήστε το για 1 ώρα και 15 λεπτά. Ενδεχομένως να χρειαστεί και λίγο παραπάνω οπότε κάντε το τεστ με την οδοντογλυφιδα. Αν βγει καθαρή τότε είναι έτοιμο. Αφηστε το ν κρυώσει για μερικά λεπτα και βγάλτε το από την φόρμα. Αν η επιφλανεια του δεν είναι λέια και επιπεδη, αναποδογυρίστε το επάνω σε μια πιατέλα και αφήστε το μέχρι να κρυωσει εντελώς και να στρώσει η επιφάνεια του.

Για το γλάσσο, βάλτε όλα τα υλικά σε μπεν μαρί και ανακατέψτε μέχρι να λιώσει η σοκολάτα. Αφηστε το γλάσσο να σταθεί για 10 λεπτά και περιχύστε το γλυκό σιγά σιγά, ξεκινωντας απο το κέντρο και απλώνοντας απαλά το γλάσσο με μια σπάτουλα προς τις άκρες.

Απολαυστε το πραγματικά χωρίς τύψεις!

 

 

Beetroot chocolate cake (5 von 7)

27 comments:

  1. για το γιαουρτι καμια ενσταση,μα το παντζαρι...έστω το κρατώ ως πληροφορία,πως λεμε βαζω καρότο...γιατι οχι και παντζάρι!

    ReplyDelete
  2. το έφτιαξα προχθες.....τέλειο!!! ετοιμάζω και τη δική μου ανάρτηση για να το βάλω σε λίγες μερες .
    συννενοημένες είμασταν?????χαχα!

    ReplyDelete
  3. Βασιλικούλα μου, να μια φορά που βλέπω γλυκό και δεν το αφήνω ασχολίαστο.
    Γράψε σε ποιά φάση προσθέτουμε τα Ωμά υποθέτω τριμμένα παντζάρια. Το γλάσο φαίνεται να είναι το επιστέγασμα. Ειδικά εκεί που στις εξαιρετικές φωτογραφίες σου κυλάει στο πλάι και ξεχειλίζει!!!!!!!!!!!
    Εν αναμονή των καφτερών μπαμιών, γράψε και καμιά συνταγή για νόστιμο νερόβραστο κολοκύθι και μπρόκολο για εκείνα τα δικά σου 4, τα δικά μου 204 έξτρα κιλά χα χα χα.
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
  4. έχω μείνει άφωνη με την απίθανη συνταγή σου!! πρέπει να την δοκιμάσω, πατζάρι ε? γιατί όχι!! φαίνεται τέλειο!!

    ReplyDelete
  5. Τελευταία "φοριέται" πολύ το πατζάρι σε cakes και cupcakes. Μ' αρέσει!!!

    ReplyDelete
  6. Φαίνεται πάρα πολύ λαχταριστό!
    Το γιαούρτι με ενθουσιάζει, αλλά ομολογώ ότι το πατζάρι το φοβάμαι... είναι και ότι δεν το πολυσυμπαθώ...
    Αν το παραλείψω;
    Φιλιά Βασιλική μου!

    ReplyDelete
  7. Όπως γράφει και η Μάρθα, το παντζάρι τελευταίως όλο και περισσότερο μπαίνει μέσα στα υλικά των σοκολατένιων κυρίως κεϊκς, κάτι που μάλλον δεν θα φανταζόμασταν παλαιότερα.

    Πολύ ωραία παρουσία έχει το δικό σου dear Royal.

    ReplyDelete
  8. Παντζάρι ε ? Τι άλλο θα ακούσουμε !!

    Επειδή όμως εμένα μου αρέσει το παντζάρι ... νομίζω ότι θα δοκιμαστεί η συνταγή πάραυτα.

    Φιλιά

    ReplyDelete
  9. Δεν μπορώ καν να φανταστώ από γεύση πως είναι, αλλά φατσικώς είναι φοβερό!!!! Είναι πολύ της μόδας αυτό το παντζάρι φέτος, πρέπει να το δοκιμάσω μου φαίνεται....

    ReplyDelete
  10. Χε χε, εγώ δεν το φοβάμαι το παντζάρι γιατί το έχω βάλει και σε άλλα περίεργα γλυκά! Πάντως αν είναι ανακατεμένο με σοκολάτα και βρασμένο κιόλας, ούτε που το καταλαβαίνεις.
    Έλληνας σεφ έφτιαχνε σορμπέ σοκολάτα με χυμό ωμού παντζαριού!

    Το κέικ σου φαίνεται πάντως αφράτο και μαλακό, μη σου πω ότι θα το προτιμούσα από άλλα πιο αμαρτωλά! :)

    ReplyDelete
  11. πολύ καλό κ απο ότι βλέπω το πατζάρι κρατάει ζουμερό το κέικ!

    ReplyDelete
  12. Βασιλική μου μπορεί να μην αφήνω συχνά σχόλια αλλά το μπλογκ σου το διαβάζω καθημερινά σχεδόν.Το κέικ σου υπέροχο.Οι φωτογραφίες σου όμως καταπληκτικές.Λες και το έχω το κομμάτι μπροστά μου έτοιμη να το φάω.Δεν έχω λόγια. Είσαι φοβερή!!!

    ReplyDelete
  13. Που είσαι κοριτσάκι και σε χάσαμε?
    Ασε το οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας, το λύνεις μια άλλη φορά.
    Καθυστερείς έτσι τις αναρτήσεις σου.. :)

    Τέλειο! Δεν έχω λόγια. Ετσι και το είχα μπροστά μου το έτρωγα όλο χαλαρά.
    Το παντζάρι το έχω δοκιμάσει κι εγώ σε κεικ και είναι σούπερ.
    Τα καμάρια μου δεν το κατάλαβαν. Νόμιζαν ότι ήταν φράουλα, επειδή κοκκίνιζε. Τώρα σε σοκολατένιο δεν θα πάρουν χαμπάρι.

    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
  14. Από εμφανιση σιγορα φαινεται τελειο!! Δεν το χω ξαναδει πουθενα το πατζαρι, αλλα μου κινησες την περιεργεια!!

    ReplyDelete
  15. Καλησπέρα!!!! Συγνώμη γι ατην καθυστερημένη απάντηση αλλά εκμεταλευτήκαμε την αργία της πεμπτης για να αποδράσουμε για μερικές ημέρες!!

    Κουκ ούτε και εγώ το είχα φανταστεί ποτέ μου αλλά κάτι μου λέει ότι έχουν πολλά ακόμα να δουν τα μάτια μας! Το ααποτέέσμα πάτως αξίζει!!

    Πέπη μου ανυπομονώ να δω το δικό σου!

    Μαριμάρ μου το διορθωσα ήδη!! Μπορεί τα δικά μου να είναι μόνο 4 αλλ΄έχουν σφηνώσει σα να είναι 204!
    Ένα τιπ μόνο... το πιλάτες της Mary Winsor το ξέρεις;;; Φρόντισ ενα το μάθεις... φανταστικό!

    Χριστίνα μου γλυκειά και ταλαντούχα σε ευχαριστώ πολύ πολύ!

    Μάρθα μου εγώ ειλικρινά δε το είχα ξαναδεί αλλά αυτό δεν με φόβισε. Το περιοδικό στο οποίο το βρήκα το εμπιστευομια απόλυτα οπότε το τόλμησ ακια δνε με απογοήτευσε καθόλου!

    Ερμιόνη μου σε είχα για ποιο τολμηρη :))

    Πηνελοπη μου και τι έχουμε να δούμε ακόμα!

    Κόνα μου να την δοκιμάσει και αν μου πεις! έχε υπόψη σου ότι την επομένη είναι πολύ πολύ πιο νόστιμο!

    Thegreenmixer ήξερα ότι της φόρμας είναι οι πλατφόρμες και το κόλορμπλόγκινγ αλλά τα πατζάρια;;; Αλλά πάλι γιατί όχι :))


    Έφη μου έτσι ακιρβώς.. όπως δεν μου φυεγει από το μυαλό το ψητό καρπούζι που χες κάνει εσύ πέρισυ!

    Έρη μου ακριβώς αυτό. Απότυτα ζουμερό και σοκολατένιο!

    Ιωάννα μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Χαίρομια πολύ που σου αρέσει! φιλιά πολλά!

    Μάριον το πρόγραμμα μας από τότε που η χριστίνα πήγε σχολείο έσφιξε αρκετά. Τώρα που καλοκαίριασε ακόμα πιο πολύ. Θα φροντισω όμως να εμφανίζομαι συχνότερα!

    Ελπινίκη μου χαίρομια που έστω σου κίνησα την περιέργεια.. έτσι ξεκινάνε όλα :)

    ReplyDelete
  16. Αχ και να ειχα ενα κομματακι...

    ReplyDelete
  17. αχ! τι μου εκανες νυχτιατικά , σημερα η Μικρη μου ειχε γεννεθλια και πάλευα απο το πρωι με μπεζεδες , κρεμες ζαχαροπλαστικης , παντεσπάνια και σιροπια ! Πάλι στην κουζινα με βλέπω αυριο.....εκει που έλεγα να απεργησω 1-2 μερες !
    Απορια : επειδη δεν πινουμε καφε ουτε εγω ουτε ο καλος μου , πως φτιαχνω το "200 ml δυνατο καφε χλιαρο" ? Τι καφε βάζω? τυπου νες? και όταν λες βουτυρο μαλακο εννοεις ποιο? τυπου βιταμ σοφτ ή το προβειο?

    ReplyDelete
  18. Ωραιότατο και νοστιμότατο φαίνεται το κέικ. Παντζάρι,ε? Χμμμ, ενδιαφέρον φαίνεται.Λέω να το δοκιμάσω και θα σου πω τη γνώμη μου. Ήδη πάντως το έκανα Pin και το πρόσθεσα στις συνταγές μου.
    Τα λέμε,Φιλιά

    ReplyDelete
  19. Beauty αν δεν το είχαμε φάει εδώ και καιρό.. θα σου στελνα ένα :))

    Μίνα μου να σου ζησει καταρχην η μικρούλα!!
    Επειδή έχω μηχανή του καφέ δεν μπορώ να σου πω με σιγουριά τι καφέ θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις. Ναι ίσως ο στιγμιάιος να έκανε την δουλειά του. Δοκίμασ εκαι πες μου. Οτνα λέω βούτυρο μαλακό εννοώ βούτυρο μαλακό και όχι παγωμένο. Που σημαίνει ότι το βγάζεις εγκαίρως από το ψυγείο γαι να μαλακώσει :)

    Ελευθερία μου περιμένω :)

    ReplyDelete
  20. Φτου!!!!! Και μόλις πριν έβρασα παντζάρια, αλλά τα έχω αλατίσει.... Αλλιώς θα το έφτιαχνα πάραυτα!
    Για τις φίλες που έχουν ενδοιασμούς, να πω ότι φέτος έφτιαξα για πρώτη φορά παντζάρι γλυκό του κουταλιού. Πολύ καλό!!! Ένα απόγευμα σκέφτηκα να βάλω λίγο πάνω από το γιαουρτάκι μου. Απογείωση!!! Και για το ένα και για το άλλο! Έχουμε τρελλαθεί όλοι! Φίλοι και συγγενείς! Τρώμε γιαούρτι με παντζάρι μετά μανίας. Έχω φτιάξει μέχρι τώρα 10 κιλά παντζάρια και δε με βλέπω να σταματάω όσο υπάρχουν στην αγορά. Τα επόμενα όμως που θα αγοράσω θα γίνουν κέικ οπωσδήποτε!

    ReplyDelete
  21. hello,
    this cake looks so nice.. do you have this recipe in englisch or german? that would be so great!!
    greetings from viena :)
    eva

    ReplyDelete
  22. Hallo Eva, schreib mir bitte eine kurze mail dann kann ich dir das Rezept in Englisch oder deutsch zuschicken :) Tut mir leid für meine verspätete Antwort aber ich war im Urlaub :)

    ReplyDelete
  23. Καλσηπερα με ερωτηση: Εκει που προσθετω αλευρι και πατζαρι συνεχιζω να χτυπαω με μιξερ απλα σε πιο χαμηλη ταχυτητα σωστα?

    ReplyDelete
  24. τσούκου! Το πατζάρι το ανακετυουμε ελαφρά με μια σπάτουλα καλύτερα ή με κουτάλι.. Νοου μιξερ!

    ReplyDelete
  25. το κεικ ηταν απιστευτο!

    το κανω δευτερη φορα μεσα σε μια εβδομαδα...

    ευγε!

    ReplyDelete
  26. molis to ekana poli oreo fenete pravo ...

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails