Sunday, May 13, 2012

Ζεστή Σαλάτα με σπαράγγια, αβοκάντο και φέτα

Αν και σήμερα είχα σκοπό να ανεβάσω μια συνταγή για ενα υπέροχο σοκολατένιο τσιζκεικ με καραμελωμένες φράουλες, μια σύντομη επίσκεψη στην μισητή ζυγαριά με έκανε να αλαξω γνώμη πολύ γρήγορα. Δυστυχως δεν είναι καιρός ούτε για σοκολατένια τσιζκεικ και σίγουρα ούτε για καραμελωμένες φράουλες. Αλλά σίγουρα είναι καιρός για κοντές φουστίτσες, αεράτα φουστανάκια και παντελονάκια κολητά και φυσικά κορμιά που να χωράνε σε όλα αυτα χωρίς να θυμίζουμε χωριατικο λουκάνικο με μια γερή δόση πορτοκάλι.

Asparagus with avocado and feta cheese

Κομμένες λοιπόν οι παρασπονδίες. Και επειδή αυτή την εβδομάδα τα ελληνικά σπαράγγια έχουν την τιμητική τους στο ALDI είπα να ξεκινήσουμε από εκει.  Εδώ να πω ότι από τότε που έμαθα να μαγειρευω ή ίδια μου σπαράγγια, δηλαδή τα τελευταια δύο χρόνια, τα λατρευω στην κυριολεξία. Μπορώ να καταλάβω όμως και αυτούς που λένε ότι δεν θέλουν να τα βλέπουν στα μάτια τους. Έτσι ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ παλαιότερα. Σε αυτό είχαν βοηθήσει και κάποιες λάθος επιλογές σπαραγγιών. ξυλιασμένων, άνοστων, σάπιων, μαραμένων. Πλέον αν θέλω να είμαι εντελώς σίγουρη ότι τα σπαράγγια που πήρα είναι τρυφερά αγοράζω μόνο πρασινα. Φυσικά αυτό δεν αποτελεί εγγύηση ότι δεν θα έχουν ξυλιασμένες άκρες. Γι αυτό και αφαιρούμε πάντα δύο δάχτυλα από το τέλος. Και αν το σπαράγγι είναι χοντρό σαν τον αντίχειρα, τα ξεφλουδίζουμε κιόλας. Αλλά αν θέλετε να είστε εντελώς σίγουροι τα ξεφλουδίζετε πάντα, ανεξάρτητα το πάχος τους. Από τα πράσινα ξεφλουδίζουμε τα δύο τρίτα. Από τα άσπρα, από τον ανθό και κάτω και αν γίνεται δύο φορές. 

Η παρακάτω συνταγή είναι από τις πολύ αγαπημένες μου κυρίως γιατί είναι ευκολη και γρήγορη και δεν χρειάζεται κάποια επιπλέον προετοιμασία ή περαιτέρω επεξεργασία. Ο ζωμός μέσα στον οποίο σιγοβράζουν και μαρινάρονται συγχρόνως είναι υπέραρκετός για να σας δώσει ένα καταπληκτικό ντρέσινγκ ενώ η ελληνικότατη και πεντανόστιμη φέτα δένει απόλυτα με το κρεμώδες αβοκάντο  για να αποτελέσουν όλα μαζί μια υπέροχη σαλάτα ή ένα πεντανόστιμο και ελαφρύ κυρίως γευμα.

Lukewarm salad with avocado and feta cheese 

 

Ζεστή σαλάτα με σπαράγγια, αβοκάντο και φέτα

Προσαρμοσμένη από το Paule´s Kitchen

500 γρ. σπαράγγια

2 αβοκάντο

150 γρ. τυρί φέτα

1/2 μπαστουνάκι βανίλιας ή

1 σκελίδα σκόρδο (αν και εγώ προτιμώ την εκδοχή με την βανίλια)

1 κουταλάκι ζωμό λαχανικών

150 μλ νερό

1 μεγάλη κουταλιά βούτυρο

το χυμό ενός λεμονιού

αλάτι, πιπέρι

 

Πλύντε τα σπαράγγια και καθαρίστε τα με το τρόπο που υπέδειξα παραπάνω. Σε ένα φαρδύ αντικολητικό τηγάνι βάλτε το βούτυρο να ζεσταθεί και καβουρδίστε τα σπαράγγια ελαφρά. Πασπαλίστε με το ζωμό λαχανικών, προσθέστε και την βανίλια και σβήστε με το νερό. Σιγοβράστε τα, ανακατευοντας ανά διαστήματα, μέχρι να βράσουν τα σπαράγγια και να σωθεί το ζούμι τόσο ώστε να μείνουν στο τέλος μόνο 3-4 κουταλιές. Προσοχή μονο μην τα παραβράσετε. Να μην είναι εντελώς al dente αλλά ούτε και πολύ μαλακά. Αφαιρέστε το τηγάνι από την φωτιά και αφήστε τα σπαράγγια να κρυώσουν ελαφρά. Αλατοπιπερώστε

Σε μια πιατέλα κόψτε το αβοκάντο σε λεπτές φέτες και περιχύστε το με το χυμό λεμονιού. Αλατοπιπερώστε ελαφρά. Απλώστε από πάνω τα σπαράγγια, πασπαλίστε με την τριμμένη φέτα και απολαυστε τα με μπόλικο ψωμάκι και ένα ποτήρι παγωμένο άσπρο κρασί.

Σας φιλώ

Βασιλική

15 comments:

  1. Λοιπόν αυτό το κολπάκι με τη βανίλια θα κάνει τα σπαράγγια πολύ γευστικά, ακόμα και γι' αυτούς που δεν τα πολυσυμπαθούν!
    Πάντα ωραίες ιδέες Βασιλική, ακόμα και όταν κάνεις δίαιτα! :)
    Καλή εβδομάδα εύχομαι!

    ReplyDelete
  2. Και εγώ τα τελευταία χρόνια έχω προσθέσει τα σπαράγγια στην διατροφή μου (κακές παρέες με Ισπανούς), αλλά το κόλπο με την βανίλια δεν το έχω ακούσει ποτέ.

    ReplyDelete
  3. Τι απίστευτες φωτογραφίες!
    Θα συμφωνήσω με την Έφη, η βανίλια πρέπει να δίνει πολύ ιδιαίτερη πινελιά στη σαλάτα!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. Με έπεισες να δοκιμάσω για πρώτη φορά σπαράγγια! Τέλεις οι φωτογραφίες σου!

    ReplyDelete
  5. Ως γνωστόν σπαράγγια έχω στον κήπο μου, πράσινα λαχταριστά και φρεσκότατα. Εδώ είναι το σημείο που όλες πρασινίζετε από τη ζήλια :ρρρρ
    Σαλατίτσα όμως με αβοκάντο δεν έχω φάει κι εδώ πρασινίζω εγώ που δεν το είδα πρώτη!!!

    ReplyDelete
  6. Σπαράγγια έχω φέτα έχω τι μου λείπει;;πάω για αβοκάντο!!
    Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  7. Πολύ πρωτότυπη η ιδέα της βανίλιας σε φαγητό- έστω σαλάτα! Με ...εξιτάρει

    ReplyDelete
  8. Φιλενάδα με ξελίγωσες!
    Πολύ όμορφη!

    ReplyDelete
  9. Εχω εθιστεί στα σπαράγγια τώρα τελευταία..Πάλι πήρα προχθες από την λαϊκη.
    Εχω κι εσένα που βάζεις τέτοιες συνταγές...τι να πω..Φταίω εγώ?? χιχι.
    Αν και είμαι λίγο του σκόρδου, παρ' όλα αυτά θα ήθελα να δοκιμάσω τη σαλάτα με τη βανίλια.

    Φιλιά πολλά :)

    ReplyDelete
  10. Φαίνεται πολύ ωραία και δροσερή!

    ReplyDelete
  11. Πω πω τρελαίνομαι για σπαραγγια και αβοκαντο!

    ReplyDelete
  12. Καλησπέεεεεεεεεερα! Το ξέρω πως άργσηα και να εμ συγχωρείτε αλλά δνε το παθαίνετε και εσείς καμία φορά να μην έχετε όρεξη για τίποτα; Τις τελευταίες δύο εβδομάαδες λοιπόν έκανα αποτοξίνωση από τον υπολογιστή!

    Έφη μου ναι η βανίλια δίνει μια πολύ ιδιατερη νότα. Χαίρομαι που σου άεσε και ήξερα οτι θα την εκτιμήσεις :))

    Τάνια μου εγώ έπερε να ζλησω αρκετά χρόνια εδώ μέχρι να τα τιμήσω και να μάθω να τα μαειρευω αλλά πλέον έχουν μια σταθερη θέση στη διατροφή μας.

    Ερμιόνη μου γλυκειά σε ευχαριστώ πολύ πολύ!

    Νάνσυ σε ευχαριστώ και καλώςόρισες!

    Λίλα κακο΄ργα.. πρέπει να μας το θυμίζεις ότι έχεις όλα τα καλούδια στο κήπο σου;;;

    Ξανλθη μου γλυκειά και τολμηρή!!!

    Βίτα μου σε όσα φαγητά την έχω χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα, με έχει ενθουσιάσει.

    Πόπη μου καλή μας έλειψες!

    Μάριον μου προσπαθώ να σας ξελογιάσω όπως μπορώ :))Και εγώ είμαι του σκόρδου. Και πολύ μάλιστα! Αλλα εδώ προτιμώ την βανίλια!

    Τζένη μου είναι πολύ πολύ ωραία!

    Beauty ο συνδιασμός είναι απίθανος!

    ReplyDelete
  13. Πολυ ομορφη φαινεται η σαλατα σου! Σπαραγγια δεν εχω δοκιμασει ποτε μου!!! το αβοκαντο μου αρεσει πολυ!!!
    Πολυ θαθελα να την φτιαξω...
    Φιλακια!

    ReplyDelete
  14. Καλησπέρα Βασιλική! Πανέμορφη η σαλάτα σου. Τα σπαράγγια τα λατρεύω!! Δεν τα έχω δοκιμάσει ποτέ με αβοκάντο. Φοβερή ιδέα! Μ'αρέσουν και τα λουλουδάκια που έχεις βάλει. Σαν χαμομήλι είναι!
    Φιλιά!!

    ReplyDelete
  15. Κορίτσια συγνώμη για τις καθυστερημένες απαν΄τησεςι αλλ΄έλειπα σε διακοπές!!!

    Vailie παλιά δεν τρελαινόμουν αλλά από την στιγμή πιυ έμαθα να τα μαγειρευω μόνη μου τα λατρεψα!

    Μάγδούλα μου μαζί σου!!! Τα λουλουδάκια είναι απο το κήπο μας :)
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails