Sunday, March 13, 2011

Σπιτικό ψωμί του Τοστ το ΑΠΙΘΑΝΟ!!!!

Πολλές οι ημέρες απουσίες μου και το ξέρω! Η αιτία είναι μια καινούργια σειρά με την οποία έχω κολήσει τα βράδια  γνωστή ως Gossip Girl. Η πρωταγωνίστρια της σειράς, η ζάμπλουτη Σερένα, καμία σχέση με την γνωστή μάρκα σερβιέτας, δεν έχει αφήσει φουστάνι για φουστάνι και  άντρα για άντρα, πορευομενη στα χνάρια της προκατόχου της Τόλμη- και- Γοητεία-Μπρουκ η οποία τότες σε μια πιο ελευθερη μετάφραση του αφορισμού που της έριξε η Στέφανι, πήρε όλους τους Φόρεστερ μέχρι 7 γενιές! Έτσι και η Σερένα, αφού ψωνίσει ότι βρει μπροστα της, ψωνίζεται και με ότι βρει μπροστα της

IMG_4354

Τώρα τι ακριβώς μου τράβηξε το ενδιαφέερον στην συγκεκριμενη σειρά, δεν ξέρω. Ίσως ήταν η ανάγκη να δω κάτι εντελώς ανεγκέφαλο μιας και η εβδομάδα μου ήταν κάτι λιγότερο από ήρεμη και χαλαρη.  Δεν θα σας κουράσω σήμερα με λεπτομέρειες αλλά θα μπώ κατευθειαν στο ψητό...το ψωμί!!!

Ότι και να πώ για το συγκεκριμένο ψωμί είναι λίγα! Εδώ και κάμποσο καιρό που ξανάποιασα την συνταγή στα χέρια μου δεν έχω σταματήσει να το φτιάχνω! Και αυτό παρακαλώ μέρα παρά μέρα!! ! Όχι απλά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αγοραστά ψωμιά του τοστ, ειναι επιπλέον και  πανευκολο, μυρωδάτο , πεντανόστιμο, καταπληκτικό, αφράτο, γευστικότατο!!! Αυτός είναι και ο λόγος άλλωστ που στμάτησα κάποια στιγμή να το φτιάχνω εφόσον τα κιλά μας παιρναν όχι την κάτω αλλά την πάνω βόλτα.

Η συνταγή προήλθε μετά απο συνδιασμό πολλών. Την πρώτη φορά που επιχείρησα να φτιάξω ψωμί του τοστ βασίστηκα σε μια συνταγή από τον παρασκευαστή ψωμιού που μου κάναν δώρο. Το αποτέλεσμα ήταν μέτριο εώς για πέταμα Την δευτερη φορά την συνδιάσα με μια συνταγή από ένα βιβλίο του Δρ. Οετκερ. Εκεί κάτι πήγε να γίνει αλλά η υφή του καθώς και η τεραστια ποσότητα μαγιάς με ξύνισαν. Διαβάζοντας όμως τα διάφορα Μπλογκς καθώς και μερικά ακόμα βιβλία απόφάσισα να κάνω ένα συνδιασμό όλων αυτών όπως και να αντικαταστήσω μερικές φορές την μαγιά  με προζύμι. Το αποτέλεσμα.....δεν έχω λόγια!!! Φτιάξτε το και θα με θυμηθείτε!!!

 

IMG_4353

Σπιτικό ψωμί του Τοστ

Για το προζύμι

7 γρ. φρέσκιας μαγιάς ή την ανάλογη σε ξερη

100 γρ. νερό

100 γρ. αλευρι δυνατό

Για την βασική ζύμη

400 γρ. αλευρι δυνατό

50 γρ. νερό χλιατό

150 γρ. γάλα χλιαρό

2 κουταλιές βούτυρο μαλακό

1 κουταλάκι αλάτι

3 κουταλιές ζάχαρη

1 κουταλιά βούτυρο για το άλειμα.

 

Για το προζύμι, δυαλύετε την μαγιά στο νερό και προσθέτε και το αλευρι. Ανακατευετε καλά , σκεπάζετε και το αφήνετε σε θερμοκρασία δωματίου για περίπου 16 ώρες.

Για την βασική ζύμη

Βάζετε όλα τα υπόλοιπα υλικά μαζί με το προζύμι στην κουζινομηχανή σας και ζυμώνετε αρχικα αργά για 2-3 λεπτά και μετα γρήγορα για περίπου 4 λεπτά. Σκεπάζετε και την αφήνετε να ξεκουραστεί για περίπου μισή ώρα. Ξαναζυμώνετε για περίπου 3 λεπτά στην γρήγορη ταχύτητα. Ξανασκεπάζετε και την αφήνετε μέχρινα διπλασιαστεί σε μέγεθος.

Χωρίζετε την ζυμη σε δύο μέρη και πλάθετε δύο μακρία κορδόνια με μήκος το ίδιο με την μακρόστενη φόρμα του κεικ σας (Κάπου 40 εκκατοστά). Βουτυρώνετε καλά την φόρμα σας η την καλύπτετε με λαδόκολα και τα τοποθετείτε το ενα διπλα στο άλλο κατά μήκος. Σκεπάζετε με μια μεμβράνη και την αφήνετε περίπου 30 λεπτά να φουσκώσει και να φτάσει σχεδόν στα τοιχωματα της φόρμας.

Προθερμαίνετε το φούρνο στους 220 βαθμούς. Αλειφετε το ψωμί με λίγο γαλα και το τοποθετειτε στην μέση του φούρνου. Χαμηλώνετε την θερμοκρασία στους 180 βαθμούς και ψηνετε για πέριπου 35 λεπτά. Βγάζετε το ψωμί απότο φουρμο και απο την φόρμα και το αλειφετε αμεσως με το λιωμένο βούτυρο. Το αφηνετε επάνω σε μια σκάρα να κρυώσει και ...απολαμβάνετε!

Αν δεν έχετε χρόνο για προζύμι τότε αντί να βάλετε 7 γρ. μαγιάς, βάλτε 20. Διαλύστε την κανονικά στο νερό, προσθέστε μια κουταλιά ζάχαρη και λίγο αλευρι, ανακατώστε, αφήστε να την να ανέβει για περιπου μιση ώρα εώς 2 ώρες και συνεχίστε όπως παραπάνω. Ακόμα και έτσι θα είναι υπέροχο. Σας το εγγυώμαι!!!

 

IMG_4377 IMG_4348

Διατηρηστε το στην κατάψυξη, στο ψυγείο ή ακόμα και έξω τυλιγμενο καλα σε μεμβράνη ή ακόμα καλύτερα σε μια πήλινη ψωμιέρα.

Φρυγανήστε το και απολαυστε το μαρμελάδα η και σκέτο βούτυρο, σε τοστ ή ακόμα καλυτερα...σε French Toast...!!!!!

 IMG_4380IMG_4389

Ντορα μου δεν σε ξέχασα.. γράψε μου αν θέλεις στο μαιλ μου.....

 

 

Σας φιλώ πολύ!!!

41 comments:

  1. εδω και καιρο εχω σκοπο να καταπιαστω με αυτο το ψωμι....το καταναλώνουμε πολύ σπίτι και το αγοραστο του σ/μ ειναι για πεταμα...γαργαλιστικες οι φωτο(μα το αυγο...ποτε δεν μπορεσα να το φαω ετσι...)το gossip girl παίζει-έπαιζε?-κι εδω,μα δε μορεσα με τιποτα να το παρακολουθησω...

    ReplyDelete
  2. Καλησπέρα, έχω κι απορία!!γιατί βάζεις δυο κορδόνια τη ζύμη;;;
    Εγώ δεν μπορώ να φάω του Σ/Μ με τίποτααααααααααααααα, όπως δεν τρώμε και ψωμί από φούρνο πολλά χρόνια τώρα.
    Φιλάκια και μη χάνεσαι στην τηλεόραση!!!

    ReplyDelete
  3. Έχουμε κόψει την εύκολη λύση του τοστ και φταίει το χάλια ψωμί που κυκλοφορεί. Θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε η συνταγή σου!
    Κι εγώ κολλάω πότε πότε σε "ντρέπομαι αλλά το κάνω" σήριαλ :-)...

    ReplyDelete
  4. Το κόλλημα με τα σήριαλ το καταλαβαίνω απόλυτα, εγώ να δεις που λένε. Φέτος βλέπω το Grey's Anatomy και το Vampire dairies, περιμένω πως και πως τα νέα επεισόδια.
    Όσο για το ψωμί, αν και με το πρώτο διάβασμα μου φάνηκε πολύπλοκο (ειδικά αφού δεν έχω κουζινομηχανή) θα το δοκιμάσω. Τα μικρά μου λατρεύουν το ψωμί τοστ και αυτό που αγοράζουμε είναι όλο συντηριτικά. Wish me luck.

    ReplyDelete
  5. Φαίνεται τέλειο το ψωμάκι.
    Θα το δοκιμάσω μιας και τα παιδιά μου τρώνε πολύ ψωμί του τόστ (το γλυκο λάστιχο ψωμί που λέω εγώ από το σουπερ).

    (Α! Η Μπρουκ ειναι με τον Ριτζ καλέ η κοπέλα τώρα..καταστάλαξε ! χαχα)

    Τα φιλιά μου

    ReplyDelete
  6. υποκλίνομαι madame!Εννοείται πως θα την κάνω γρήγορις..Φιλάκια!..Όλγα

    ReplyDelete
  7. Εύκολο και με απλά υλικά, περίμενα πως θα ήταν πιο πολύπλοκο. Μάλλον το ψήσιμο μέσα στη φόρμα και το βούτυρο θα πρέπει να το κάνουν πιο μαλακό από το κανονικό ψωμί, έτσι υποθέτω δηλαδή.
    Για όποιον δε βρει φρέσκια μαγιά, η αντίστοιχη ποσότητα ξερής είναι η διπλάσια?
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ReplyDelete
  8. Τέλειο το ψωμάκι!!!
    Εγώ τρώω κόλλημα με τον dr House & το Lie to me!!!
    Φιλιά πολλά Γιώτα

    ReplyDelete
  9. Oreo deixnei to psomi! To ligoureutika me to augo!!!!Tora teleutaia diabaza gia to prozimi stin fucky cook. Ekei eixe omos mia diadikasia imeron gia na kaneis prozimi.Opos kai na xei, tha to dokimaso molis xaso ta kila. Den paizei ki alla ''psomakia''...:(

    ReplyDelete
  10. Καλησπέραααααααααααα!! Χαίρομαι που σας άερσε γιατί και εμείς όπως και εσείς είμαστε φαν του καλό ψωμιού. Το γρεμανικό ωψμί του τοστ είναι κάπως καλύτερο, το ελληνικό δε δεν μπορεσα ποτε να το φάω! Είναι σαν λάστιχο!

    Το αυγό το μελάτο...μην σας ξεγελάει η φωτο.. είναι του άντρα μου. Εγώ ούτε να το βλέπω!!! όσο για τις ντροπιαστικές σειρές... έχω δει πολλά τόσο στις εγκυμοσύνες, όσο και τις ημέρες όπως την περασμένη εβδομάδα που ήθελα απλά κάτι για να ξεφύγω....

    Νταρκ μου μου βάζεις δύσκολα. Άλλη συμπκύκνωση έχει η ξερή μαγιά στην Ελλάδα, και άλλη εδώ. Δες σε ένα φακελάκι σε πόση φρέσκια αντιστοιχεία και κανόνισε απο κει και πέρα. Λέω να παραγγείλω ένα φακελάκι ελληνική μαγιά μόνο και μόνο για να μπορώ να σας τα γράφω επακριβώς!

    Φοίβη μου το προζύμι που εννοείς ήταν χωρίς μαγιά; προφανώς είναι κάτι σαν το ιταλικό Λεβίτο Μάντρε το οποίο το ταιζεις καθημερινά με αλευρι και νερό και πετάς κάθε φορά την μισή ποσότητα. με αυυτό φτιάχνω εγώ τα ψωμιά μου. Έτσι το άρχισα και κάθε φορά κρατάω από ενα μέρος για να το χρησιμοποιήσω την επόμενη φορά.

    πριν το ξεχάσω...Ξανθή μου τα κορδόνια είναι που δίνουν το χαρακτηριστικό σχήμα του ψωμιού!

    Φιλιά πολλα πολλά σε όλους σας!!!

    ReplyDelete
  11. Φιλενάδα, θα το φτιάξω οπωσδήποτε!
    Είναι λαχταριστό, νομίζω ότι θα χρησιμοποιήσω την γρήγορη version.
    Όσο για την σειρά την τσακίζω κάθε Σάββατο απόγευμα που την έχει στην Ελλάδα και δεν απολογούμαι σε κανέναν, είναι ωραιότατη, εύκολη και ξεσκαστική!
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  12. Πολύ καλό.
    Σε φόρμα φτιάχνω πλέον εδώ και πολύ καιρό τα ψωμιά μας, γιατί θεωρώ πως είναι πιο εύκολα στο κόψιμο!
    Τελευταίως έχει αρχίσει να τους αρέσει και το "φορμάτ" της λαγάνας, οπότε παίζω με δύο μπαλαντέρ, ανάλογα τα κέφια πάντα :-))
    Πολλές καλημέρες.

    ReplyDelete
  13. Πω !! πω!! τέλειο, έψαχνα καιρό να βρω μια καλή συνταγή για τέτοιο ψωμί και μου λύνεις τα χέρια.
    Σ' ευχαριστούμε πολύ κι εγώ και ο γιόκας μου που το τρώει πολύ.

    ReplyDelete
  14. Θα το δοκιμασω αυριο ....φαινεται υπεροχη συνταγη!Μακαρι να αρεσει στον γιο μου... Προτιμω να τρωει σπιτικο ψωμι και οχι τα αγοραστα ......που ολοι ξερουμε τι περιεχουν.

    ReplyDelete
  15. @
    μιά αποκάλυψη είναι το blog σας,
    με σωστή δόση χιούμορ
    και πολύ καλή μαγειρική !

    έπεσα πάνω τυχαία,
    περιηγήθηκα αρκετά
    και το κατα - φχαριστήθηκα !

    να στε καλά,
    γενναιόδωρη πάντα :)

    ReplyDelete
  16. Εννοείται ότι περιμένω feedback!!

    Quartier σε ευχαριστώ πολύ! Αυτο με το γεναιόδωρη όμως με έβαλε σε σκέψεις.....δεν γνωριζόμαστε ...έτσι;;;

    ReplyDelete
  17. Πάρα πολύ ωραίο και εύκολο ψωμί! Ολες σου οι συνταγές είναι πολύ αναλυτικές και κατανοητές! Τέλεια!!

    ReplyDelete
  18. Χαίρομια που σου αρέσουν! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

    ReplyDelete
  19. Αργησα λίγο αλλά...το εκανα!
    Βασικά νόμιζα πως ήταν πιο προσφατο το post σου αλλά πέρασε πολύυυυ΄ς καιρός. Τελος πάντων εμένα μου φαίνεται σαν χθες..χιχι..

    Λοιπόν είναι καταπληκτικό.
    Το τσακίσαμε σε όλες τις εκδοχές(βούτυρο-μαρμελάδα, μερέντα & σκέτο).
    Ο γιος μου το λάτρεψε αν και είχα έναν μικρό ενδοιασμό, γιατί ξέρεις τα παιδιά προτιμούν τις βλακείες.

    Εύκολο & πεντανοστιμο.

    Σ ευχαριστώ Βασιλική μου, πολύ ωραια συνταγη.

    Φιλια πολλά :)

    ReplyDelete
  20. Πάρα πολύ ωραίο!!!!!!
    Καλό Σαβ/κο!!!

    ReplyDelete
  21. Καλή μου Μάριον σε ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και για τα γλυκά σου λόγια! σε φιλώ

    Ελένη μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ! Καλή εβδομάδα σου εύχομαι!

    ReplyDelete
  22. an ta valw ston artiparaskeuasti tha kanw to programa tou artoparaskeuasti kanonika 'h tha prepei na einai mesa sugekrimeni wra? kai kati akoma, an ta kanw se artoparaskeuasti tha prepei pali na kanw thn zumi san kordonia?

    ReplyDelete
  23. Καλό μου δεν έχω ιδέα. Δοκίμασε και πες μου.Εγώ θα π΄ροτεινα να τα βάλεις στον αρτοπαρασκευαστη μόνο για το ζύμωμα και τίποτα άλλο... αλλά εσύ κάνε ότι νομίζεις!

    ReplyDelete
  24. Βασιλική για άλλη μια φορά μας έσωσες!

    Το φτιάχνω 2 φορές την εβδομάδα και δε μας φτάνει!!!!!!!!!

    Σήμερα αντί για βούτυρο τόλμησα και έβαλα ελαιόλαδο και έγινε ακόμη πιο ωραίο, για τα γούστα μου βέβαια! Έγινε πιο ζουμερό!

    Μπορείς να μου πεις και πως το φτιάχνεις με προζύμι, προζυμένιο :) ; Τώρα φτιάχνω το δικό μου για πρώτη φορά και πάει πολύ καλά και θέλω οπωσδήποτε να το κάνω και έτσι!

    Φιλιά και πάλι και ένα μεγάλο ευχαριστώ από όλη την πεντάδα του σπιτιού!
    (και άλλο ένα για τα pancakes, αν δε φτιάξω στην κόρη μου όταν γυρίζει από το σχολείο μου κρατάει μούτρα όλο το απόγευμα! χιχιχι!)

    :)

    ReplyDelete
  25. Καλησπέρα καλή μου! Είσαι τόσο γλυκειά που μπήκες στο κόπο να μου τα γράψεις όλα αυτα. με το ελαιόλαδο θα το δοκιμάσω αυριο κιόλας. Για το προζζύμι αν δεις στα υλικά γράφω... θέλει να το ετοιμάσεις όμως 16 ώρες πιο πριν. Σε φιλώ πολύ

    ReplyDelete
  26. Βασιλική εμείς σε ευχαριστούμε! που μοιράζεσαι τον κόπο σου μαζί μας! Γενικότερα να ξέρεις ότι το ψωμί σου αυτό κάνει θραύση σε πολύ κόσμο! :)

    Για το προζύμι έτσι όπως το γράφεις το κάνω, αλλά ήθελα να σε ρωτήσω αν το έχεις κάνει και με παραδοσιακό προζύμι, χωρίς μαγιά δηλαδή..

    Σε χαιρετώ!
    Μαρία

    ReplyDelete
  27. Γεια σου Βασιλική!
    Αχ! Μακαρι να ειχαμε το χρονο εμεις οι εργαζομενες μανουλες!
    καλα που εχουμε το κρις κρις τοστιμο να δινουμε στα καμαρια. Παντως με την πρωτη ευκαιρια θα το δοκιμασουμε!

    Χαιρετώ,
    Φενια

    ReplyDelete
  28. ειναι απλα τελειο! δεν εχω ξαναπετυχει ποτε ψωμι τοσο τελειο αφου νομιζα πως ειχε θεμα ο φουρνος μου! τελειο απλα τελειο! και δεν εχω κουζινομηχανη το χτυπησα στο απλο μιξερ χειρος στα εξαρτηματα ζυμης και δεν εκανα την κανονικη μεθοδο αλαλ την γρηγορη και παρόλα αυτα εγινε τελειο...
    βενετια

    ReplyDelete
  29. ξεχασα...την εκανα για για πιτσα μιας που την θελουμε αφρατη...δεν την αλλαζω με τιποτα!!

    ReplyDelete
  30. καλησπέρα !αυτο με τα κορδονια δεν το πολυκαταλαβα? το χωριζουμε σε δυο κορδονια και τα βαζουμε σε ξεχωριστες φορμες?Ολγα

    ReplyDelete
  31. καλησπέρα!!! αυτο με τα κορδονια δεν το πολυκαταλαβα...δηλ το χωριζουμε σε δυο μακροστενα και τα βαζουμε σε ξεχωριστη φορμα?

    ReplyDelete
  32. πολυ ωραιες οι φωτογραφιες σου! με εκαναν να θελω να φτιαξω french toast σημερα το βραδυ. δυστυχως δεν εχω χρονο να φτιαξω το ψωμι αλλα εχω τοστιμο που αρεσει πολυ στα μικρα μου. ειναι το μονο συσκευασμενο ψωμι που ειναι νοστιμο και οχι σαν πλαστικο..ευχαριστω πολυ για την ιδεα παντως!!καλη συνεχεια

    ReplyDelete
  33. πολυ όμορφες οι φωτογραφίες σου! κ εγω φτιαχνω συχνα french toast αλλα με φετες ζωης σιτου γιατι εκτος του οτι ειναι πολυ νοστιμες βαριέμαι να φτιάξω ψωμι μόνη μου... :)

    ReplyDelete
  34. Ειναι κανεις εκει? Το εφτιαξα χτες. Οπως και τα τσουρεκια σου και τις ταρτες σου. Δεν εχω λογια. Respect...Δεν εχω ξαναγραψει στο μπλογκ σου αν και το ακολουθω απο το 11. Δεν ξερω πού εισαι και τι κανεις, αλλα προσπαθησε να επιστρεψεις. Με εμπνεεις.
    Bis bald...

    ReplyDelete
  35. Καταπληκτικό. Ευχαριστω πολυ.

    ReplyDelete
  36. Καλημερα! Ευχαριστουμε πολυ για τη συνταγη, φαινεται πολυ καλη και θελω σημερα να τη δοκιμασω για το κολατσιο του γιου μου στο σχολειο. Εχω μια απορια με τα κορδονια. Βαζουμε δυο κορδονια μαζι σε μια μακροστενη φορμα ή το καθενα στη δικη του φορμα;

    ReplyDelete
  37. Καλημερα,εκανα χτες το ψωμι.
    Εγινε ΤΕΛΕΙΟ. Μαλακο, νοστιμο, φοβερο κολπο με τα κορδονια.
    Αντι βουτυρου ,εγω το αλειψα τε ελαιολαδο.
    Δεν μπορω να πω τιποτα σχετικα με το ποσο μαλακο θα ειναι την επομενη μερα γιατι δεν εμεινε ουτε φετα...

    ReplyDelete
  38. υπέροχη συνταγή, να εισαι καλα!

    ReplyDelete
  39. Παρα πολυ ωραια η σελιδα σας!!!!!.

    ReplyDelete
  40. Νόστιμο, με καλή ψίχα και κόρα!! Πολύ καλό ακόμα και για ψωμί φαγητού!!Μπράβο!!

    ReplyDelete
  41. Excellent post. I wwas checking continuously this blog
    and I am impressed! Very useful information specifically the remaining phase :
    ) I maintain such info a lot. I used to be seeking
    this particxular info for a very lengthy time.

    Thanks and best of luck.

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails