Tuesday, December 21, 2010

Lebkuchen (γερμανικά μπισκοτάκια λεμπκούχεν)

Αν και δεν είναι του στυλ μου να ανεβάζω συνταγές τόσο γρήγορα, εδωσα μια υπόσχεση και πρέπει να την κρατήσω. Υποσχέθηκα λοιπόν να IMG_3562ανεβάσω εντός των ημερών και μια συνταγή για γερμανικά λεμπκούχεν. Τα λεμπκούχεν για όσους δεν γνωρίζουν είναι μπισκοτάκια, στρόγγυλα συνήθως γιατί βολευουν καλυτερα στο φάγωμα, εμένα τουλάχιστον, με διάφορους ξηρούς καρπούς, συνηθως φουντούκια, κόντιτα, καμια φορά αλευρι, μέλι αν θέλει κανείς και πάει λέγοντας. 

Προσωπικά τα απεχθανόμουν. Ο λόγος είναι τα λεγόμενα oblatten, κάτι άσπρα πολύ πολύ λεπτά φύλλα από αλευρι, χωρίς γευση αλλά με μια υφη σκέτη πλαστικούρα,  τα οποία και βάζουν κάτω από τα συγκεκριμένα γλυκά και για να μην καούν αλλά και για να μην νοτίσουν. Ένας ακόμα λόγος ακόμα που δεν μου αρέσαν ήταν το γλάσσο που βάζαν απο πάνω είτε με άχνη είτε με κουβερτούρα. Την περασμενη εβδομάδα όμως μου φέραν κάποια τα οποία ήταν κα-τα-πλη-κτι-κά. Με τα χαζοoblatten μεν αλλά πίτα στο φουντούκι, αρωματικά, καταπληκτικά σε γευση και το σημαντικότερο για μένα -  χωρίς γλάσσο!!

Από κείνη την στιγμή μου γίναν έμμονη ιδέα και φαγωθηκα να τα φτιάξω. Υπήρχε όμως το εξής πρόβλημα. Αν και εκατοντάδες οι συνταγες στο ίντερνετ καμία δεν φαινόταν να μοιάζει με αυτά που έφαγα εγώ. Ήμουν σίγουρη ότι τα συγκεκριμένα δεν είχαν αλευρι και βούτυρο αλλά μια πιο μαστιχωτή υφή. Μετά από πολύ ψάξιμο και διάφορους συνδιασμούς μεταξύ συνταγών νομίζω ότι κατάφερα να σπάσω το μυστικό των λεμπκούχεν. Ευγε μου! 

Μόνο που στα πρώτα που ψησα έκανα μια μικρή πατάτα. Βασισμένη στις συνταγές που είχαν βούτυρο, και κάνοντας εγώ μια ζύμη χωρίς, επλασα μπαλάκια  και τα έψησα έτσι έχοντας την εντύπωση ότι κατά το ψησιμο θα απλώσουν. Ο πατέρας μου σε αυτή την περίπτωση θα λεγε "την τυφλαμάρα σου την κακιά" και δε θα είχε και άδικο. Φυσικα όχι μόνο δεν άπλωσαν αλλά πήραν και τον ανήφορο. Αυτά θα τα φάω μόνη μου. Φυσικά το μέγεθος και το σχήμα ουδεμία επίπτωση δεν είχαν στην γευση. Παρόλλα αυτά το δευτερο και το τρίτο ταψί το βγάλα όπως έπρεπε. Αλλιώς θα πέφταν μπουνιές!!

Οι φωτογραφιες μόνο βγήκαν ψιλοχάλια αλλά φταεί η περασμένη ώρα. Η φωτογραφική μου αν και σούπερ δεν έχει το κατάληλο φλας για τις βραδυνές ώρες κάτι που εύχομαι να θυμηθεί ο Άγιος Βασίλης όταν περάσει από το σπίτι μας, Αν μείνουν μερικά μέχρι αυριο που θα ξημερωσει ίσως να αντικαταστήσω τις φωτό....αλλιώς νιξ!


Γερμανικά λεμπκούχεν (Χριστουγεννιάτικα Μπισκοτάκια Lebkuchen)
Για περιπου 30 Λεμπκούχεν με διάμετρο 8 εκκατοστών

400 γρ. ζάχαρη
6 αυγά
1 κουταλάκι βανίλια
50 γρ,καρύδια χοντροκομμένα
100 γρ. αμύγδαλα χοντροκομμενα
100 γρ. αμύγδαλα αλεσμένα
100 γρ. φουντούκια χοντροκομμενα
180 γρ. φουντούκια αλεσμένα
100 γρ κόντιτα αλεσμένη
ξύσμα από ένα λεμόνι
ξύσμα από ένα πορτοκάλι
αμύγδαλα ασπρισμένα για το ντεκορ

   

Εκτέλεση

(Η ζυμη για να είναι νόστιμη και αρωματική πρέπει να γίνει 24 ώρες πριν το ψησιμο).
Χτυπήστε τα αυγά με την ζάχαρη και την βανίλια στο μίξερ μέχρι να πήξουν και να αφρατέψουν. Χαμηλώστε την ταχύτητα και προσθέστε σταδιακά όλα τα υπόλοιπα υλικά. Σκεπάστε την ζύμη και να αφήστε τη στο ψυγειο να ξεκουραστει για περιπου 24 ώρες. (Εγω την έβγαλα στις 18 και έγιναν παρόλλα αυτά πολύ νόστιμα.)

Πλάστε με την΄ζύμη μπαλάκια μεγέθους ενός μικρού μανταρινιού βρέχοντας τακτικα τα χερια σας με κρύο νερό. Βαλτε τα αναμεσα στις παλάμες σας και πατήστε τα ελαφρά ώστε να απλώσουν και να  εχουν πάχος ελάχιστα παραπάνω από μισό εκατοστο. Βάλτε 9 σε κάθε λαμαρίνα . Σε κάθε λεμπκούχεν βάλτε και απο 3 ή 4 ασπρισμενα αμύγδαλα πατωντας τα ελαφρά. Ψήστε τα στους 180 βαθμούς για περιπου 15 λεπτά. Μην τα παραψήσετε. Το εσωτερικό τους πρεπει να είναι σχετικά νωπό.  Αφηστε τα να κρυώσουν καλά και διατηρηστε τα κλεισμένα αεροστεγώς. Φυσικά αν θέλετε και είστε πολύ κοιλιόδουλοι μπορείτε να τα γλασάρετε είτε με άχνη είτε με σοκολάτα.

Επειδη ο κάθε φούρνος είναι διαφορετικός, αν σας γίνουν πέτρα, βάλτε τα με μερικές φέτες μήλου σε ενα κουτι, κλεισμένα αεροστεγώς και αφήστε για μερικές ημέρες . Γενικά λένε πως πρέπει να καθησουν 10 ολόκληρες μέρες για να αποκτησουν την υφή και τη γευση που τους πρέπει.  Ζήσε Μάη μου να φας λεμπκούχεν δηλαδή. Εγώ πάντως δεν άντεξα και έφαγα μερικά, Αν είναι να γίνουν μετά από 10 μέρες ακόμα πιο νόστιμα ε τότε ξανά ευγε μου!!!!!!  Φυσικά αν θέλετε και είστε πολύ κοιλιόδουλοι μπορείτε να τα γλασάρετε είτε με άχνη είτε με σοκολάτα.

Σας φιλώ

9 comments:

  1. φαίνονται πεντανόστιμα!!! Καλές γιορτές!!!

    ReplyDelete
  2. νόστιμα και λαχταριστά και οι φωτό τέλειες άσχετα με αυτά που λες!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Καλές γιορτές, χρόνια καλά γεμάτα υγεία και ευτυχία!!

    ReplyDelete
  4. Ευχομαι οι γιορτες αυτες να ειναι ομορφες λαχταριστες και υπεεεεεροχες σαν τις συνταγες σου!!!!!!
    Χρονια πολλα γεματα υγειααααα και εμπνευσηηηηηη!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. xronia sas pollaaaaaaaaaaaa..


    kala xristoygenna sas eyxomaiiiiiiii..

    ReplyDelete
  6. Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα! Κι εμένς μου αρέσουν περισσότερο έτσι τα Lebkuchen, χωρίς το γλάσσο και λίγο τσιχλωτά. Να περάσετε ωραία στις γιορτές!

    ReplyDelete
  7. Καλή χρονιά και Χρόνια πολλά για την γιορτή σου!!!!!

    ReplyDelete
  8. Πέρασα για να αφήσω 2011 ευχές, για τον καινούργιο χρόνο. Υγεία, δύναμη και κουράγιο, να είναι τα «όπλα» μας για να αντιμετωπίσουμε με αισιοδοξία ότι μας επιφυλάσσει η νέα χρονιά.

    ReplyDelete
  9. agapimeni mou, exo kati gia sena. An thes rikse mia matia edo http://donkeyandthecarrot.blogspot.com/2011/01/love-and-art-of-giving.html

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails